
Küldetésünk
A szakosztály lehetőséget kínál a környezeti nevelés és oktatás kérdéseivel foglalkozó kutatók, intézmények/szervezetek hálózatszerű munkájának elősegítésére. Kutatómunkánkkal segíteni kívánjuk az Nemzeti Környezeti Nevelési Stratégia célkitűzéseinek megvalósulását, az oktatásirányítás és az oktatáspolitika e területre vonatkozó terveit és folyamatait, valamint az Ökoiskolai Hálózat fejlesztési tevékenységét és a pedagógusképzés minden területét.
Az Egyesület belépési szándéknyilatkozata itt elérhető >>:

Megalakulásunktól mostanáig
Dr. Lükő István alapító elnök előadása
Az Elnökség és a
vezetőség támogatásával 2014. május 23.-án az első összejövetelen megalakult a
HERA Környezetpedagógiai Szakosztálya három tagú vezetőséggel.(E, AE, T) A tagság a következő
intézményeket képviselik : EKE, BME, ÓE,
SOE(NYME), SZTE, DE, OFI, PTE, ELTE TOK, 13 fő, ebből határon túlról (Vajdaság)
1 fő
Vállalásunk/célkitűzésünk közül: 7 pontban a Kutatási területeinkről ...
Célunk
A szakosztály segítse a környezettudatos magatartás formálását minden korosztály és tanulási mód számára egy rendszer és ökológiai szemléletű konstruktivista tanulásra építve. Az integrált és komplex szemlélet jegyében a társtudományok (pszichológia, szociológia, közgazdaságtan, műszaki tudományok, természettudományok,) nézőpontjait, eredményeit is meg kívánjuk jeleníteni, különösképpen a fenntarthatóságra nevelés és az energiaszemlélet kialakítása, a felnőttek tudatformálása terén. Kiemelten kezeljük a fenntarthatóságra nevelés, az energiatudatosságra nevelés, valamint az éghajlatváltozás viselkedésformáló témaköreit, a gyakorlati megvalósulás tudományos megalapozottságát és monitoringozását. Fontosnak tartjuk a környezeti nevelés valamennyi stílusjegyének érvényesülését, azonban kiemeljük a technikabarát, de nem technikaközpontú megközelítés érvényesülését. A szerteágazó, a neveléstudomány és társ tudományaival szoros kapcsolatban álló témák kutatásait a fogalmi térképek készítésével is segíteni kívánjuk. A tartalmi témáink az oktatási rendszer egészét, iskolai és iskolán kívüli színterét és fokozatot átfogják, tehát a céljaink között a holisztikus megközelítések fontossága is szerepel. Fontos cél, hogy a felsőoktatás hallgatóinak, doktoranduszainak a kutatói munkáját is segítsük, támogassuk.
Előzmények
Veszprémben 1999-ben megalakult az MTA VEAB keretében a Környezetpedagógiai Munkabizottság, amely akkor "űberregionális" módon fogta össze a környezetpedagógiát művelőket. Számos hazai és nemzetközi rendezvényt szervezett, könyvbemutatókat tartott, kutatási megbízatást(pl. OTKA, OM-MTA PTB) végzett az elmúlt időszakban. Rendszeresen részt vettek a tagjai az ONK-kon önálló szimpóziumokkal, előadásokkal, poszterekkel, amelyeken bemutatták a munkabizottság kutató munáját és eredményeit. Részt vettek a különböző hazai és nemzetközi projektekben(PHARE, BISEL, SOCRATES), valamint az NKNS fejezeteinek írásában, bírálatában.
Meghatározóan fontos előzmény, hogy létrejött két környezetpedagógiával foglalkozó Doktori Iskola, illetve program. Az egyik az NYME-n, a Kitaibel Pál Környezettudományi DI-ben. A másik Egerben az EKF-n. Eltérő súlypontokkal, küldetéssel és tantárgyi struktúrával működnek ezek a tudományos műhelyek, s az oktatók, doktoranduszok közül ebben a szakosztályban is kívánnak tevékenységet kifejteni. Az alapítók közül többen is részt vettek a NAT adekvát műveltségi területének kidolgozásában, valamint az éghajlatváltozás pedagógiai vonatkozásainak feltárásában.
Kapcsolatfelvétel
Kérjük, adja meg adatait és a lehető leghamarabb felvesszük Önnel a kapcsolatot.